Ideālā gadījumā ikkatrā fotogrāfijā ir jābūt vienam galvenajam objektam un vienai galvenajai krāsai. Visām pārējām krāsām ir jābūt tikai piedevai, kas palīdz uzsvērt pašu svarīgāko elementu. Fotogrāfam jāņem vērā, ka kompozīcija, kas veidota saskanīgās krāsās un līdzīgos toņos, rada mierīgu un rāmu iespaidu, bet kompozīcija, kas balstīta uz krāsu kontrastu, rada nemiera izjūtu.
Tomēr, fotografējot piemērotā apgaismojumā, ari kontrastējošas krāsas var sapludināt un vājināt, radot saskanīgu attēlu. Krāsu ietekmē apgaismojums un ekspozīcija — nedaudz mazeksponēti attēli ir tumšākā tonalitātē, bet neliela pāreksponēšana vai gaismas filtru lietošana mazina krāsu kontrastu. Ierobežota krāsu gamma, augšā Šīs vannasistabas askētiskcl vienkāršību pastiprina krā I gammas aprobežošana ar I krēmkrāsas un smilšu krāļ toņiem. Maigi pelēkzilajā! flīzēm klātā siena labi savi viendabīgās krāsas.
Spilgtas krāsas, augšā Lai gan zilā un zaļā krās; saskan, šajā ainavā tās škļ loti kontrastainas, ja gaiši zeltainā lente abas krāsas nešķirtu vienu no otras.
Attēls tumšā tonalitātē, augšā Nedaudz mazeksponējot un piešķirot fotogrāfijai tumšu tonalitāti, koka laivu zaļā, zilā un sarkanā krāsa ir saskanīgi sapludināta
Ierobežota krāsu gamma, augšā Saulrieta krāsas, augšā Kad saule grimst aiz apvāršņa, apgaismojumā dominē sarkanie stari, kas visas pārējās ainavas krāsas pārvērš saskanīgos tās pašas krāsas toņos.
Rīta gaisma, augšā Sarkanā un zilā - pretējās spektra krāsas - ir galvenās šajā portretā, tomēr rīta saīsina šīm krāsām drīzāk iiek vienai otru papildināt, nevis konkurēt.
Izbalējušās nokrāsas, augšā Maiga, rudenīga krāsu gamma raksturo šo kaltēto rožu ziedu un paaugļu fotogrāfiju.
Dabiskas krāsas, augšā Pamestie rati, kas lēnām atkal saplūst ar dabu, ir galvenais elements šajā fotogrāfijā, ko veido saskanīgi zaļi un brūni toņi.
Avots: grāmata "Fotografēšana, Džons Hedžko", Apgāds Zvaigzne ABC, SIA
Raksts par toma hedžko bildītem. Labi, ka ir kāds kurš te ko pamāca. Bet krāsu saskaņai jāpatur aifoniņš pie rokas un jāsāk izmantot jauno(ne tik jauno )adobe fīču adobe kuller. Ne tikai bildēm, bet arī drēbju izvēlai der. Teorija ir labi, bet bez praktizēšanās tā ir, kā lāsīt avīzi uz poda.
Valdis Veinbergspirms 8 gadiem
Raksts par toma hedžko bildītem. Labi, ka ir kāds kurš te ko pamāca. Bet krāsu saskaņai jāpatur aifoniņš pie rokas un jāsāk izmantot jauno(ne tik jauno )adobe fīču adobe kuller. Ne tikai bildēm, bet arī drēbju izvēlai der. Teorija ir labi, bet bez praktizēšanās tā ir, kā lāsīt avīzi uz poda.